Algemene Voorwaarden Solarwatt HomeScan

  1. Toepasselijkheid en definities:
    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de diensten van Solarwatt B.V. (hierna: “Solarwatt”) ten aanzien van de Solarwatt HomeScan. Door gebruik te maken van de diensten van de Solarwatt HomeScan accepteert de Klant deze algemene voorwaarden. De overeenkomst ten aanzien van de levering en installatie van zonnepanelen wordt gesloten tussen de Klant en de Partnerinstallateur, Solarwatt is geen partij bij die overeenkomst.

In deze algemene voorwaarden wordt een aantal definities gebruikt, waaronder het volgende wordt verstaan:

  • Solarwatt: Solarwatt B.V. of een (100%) dochteronderneming van Solarwatt B.V.;
  • Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die gebruik maakt van de diensten van Solarwatt ten aanzien van de propositie Solarwatt HomeScan en eventueel een overeenkomst sluit met de Partnerinstallateur;
  • Partnerinstallateur: de onderneming die zonnepanelen levert en installeert en die daartoe een offerte aan de Klant uitbrengt;
  • Solarwatt HomeScan: De diensten die door Solarwatt worden aangeboden ten behoeve van het uitbrengen van een offerte door de Partnerinstallateur voor de levering en installatie van zonnepanelen. Deze diensten betreffen het voeren van een online adviesgesprek inclusief een dakscan en het versturen van een offerte namens een Partnerinstallateur voor de levering en installatie van zonnepanelen, thuisbatterijen en/of energiemanagers.
  1. Dienstverlening Solarwatt HomeScan:
    Solarwatt verzorgt de dakscan en het online advies. Op basis van de informatie die daaruit wordt verkregen, stuurt Solarwatt namens de Partnerinstallateur een (indicatieve) offerte/prijsindicatie. De Partnerinstallateur is verantwoordelijk voor de uitvoering van de overeenkomst met de Klant, waaronder de uiteindelijke installatie, facturatie en bijbehorende garantie.

  2. Aansprakelijkheid:
    Klant is zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gevolgen van het niet, onjuist of onvolledig verstrekken van informatie aan Solarwatt voor het uitvoeren van de diensten in het kader van de Solarwatt HomeScan. Solarwatt neemt uitsluitend een inspanningsverplichting op zich ten opzichte van de Klant. De Klant kan aan (het gebruik van) de uitgevoerde dakscan en het online adviesgesprek geen rechten ontlenen. Solarwatt beperkt haar aansprakelijkheid uit hoofde van of in verband met de  Solarwatt HomeScan, hetzij als gevolg van een onrechtmatige daad, nalatigheid of schending van wettelijke verplichtingen of anderszins, tot directe schade. Solarwatt is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder in elk geval begrepen gevolgschade, gederfde winst, gederfde inkomsten, imagoverlies of verloren gegevens. In alle gevallen is de aansprakelijkheid van Solarwatt, ongeacht de rechtsgrond van aansprakelijkheid, beperkt tot een bedrag van maximaal € 500. Solarwatt is geen partij bij de overeenkomst tussen de Klant en de Partnerinstallateur en is derhalve niet aansprakelijk voor de levering en de plaatsing van de zonnepanelen, noch voor eventuele andere tekortkomingen uit hoofde van deze overeenkomst.

  3. Annulering:
    Klanten kunnen de afspraak ten aanzien van het online advies van Solarwatt en de dakscan altijd kosteloos annuleren. Klanten hebben geen verplichting tot het accepteren van de offerte die Solarwatt namens de Partnerinstallateur doet.

  4. Levering en installatie zonnepanelen:
    Voor wat betreft afspraken omtrent de installatie en levering van zonnepanelen verwijst Solarwatt naar de betreffende offerte van de Partnerinstallateur en de overeenkomst die de Klant (eventueel) sluit met de Partnerinstallateur. In deze overeenkomst staan de afspraken ten aanzien van de mogelijkheid tot annulering, de betalingsvoorwaarden, garantie, service na installatie en dergelijke. Als er na de installatie problemen optreden, kan de Klant rechtstreeks contact opnemen met de Partnerinstallateur.

  5. Privacy:
    Solarwatt respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Voor meer informatie verwijzen wij naar het privacy statement op onze website.

  6. Klachten en geschillenregeling:
    Indien de Klant niet tevreden is over de service in het kader van de Propositie Solarwatt HomeScan, kan hij of zij een klacht indienen bij Solarwatt via marketing.benelux@solarwatt.nl. De klacht zal zo spoedig mogelijk worden behandeld. In het geval van een geschil tussen de Klant en de Partnerinstallateur, wordt de Klant geadviseerd om het geschil eerst bij de Partnerinstallateur te melden. Mocht er geen overeenstemming worden bereikt, kan de Klant contact opnemen met Solarwatt voor bemiddeling via marketing.benelux@solarwatt.nl. Indien bemiddeling niet tot een oplossing leidt, kunnen geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank te Den Haag. Op deze algemene voorwaarden en de eventuele geschillen die hieruit voortvloeien is Nederlands recht van toepassing.

  7. Intellectueel eigendom:
    Alle informatie, documenten, en afbeeldingen op de website zijn eigendom van Solarwatt, tenzij anders vermeld. Het is niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming informatie te kopiëren of te verspreiden.

  8. Wijzigingen van de algemene voorwaarden:
    Solarwatt behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden te wijzigen. Klanten worden hiervan op de hoogte gebracht via onze website of per e-mail. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig de algemene voorwaarden te controleren.