Vacature

Digital Marketing Specialist bij Solarwatt

40 uur per week, hoofdkantoor Tiel (NL)

Ben jij een resultaatgerichte digital marketingspecialist met een passie voor vernieuwing en ontwikkeling binnen de duurzame energiesector? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wie zijn wij

Wij zijn Solarwatt: dé Europese marktleider in glas-glas zonnepanelen. Met 30 jaar ervaring en 850 medewerkers wereldwijd, werken wij iedere dag aan de energietoekomst. Solarwatt is voor bijna 100% in handen van Stefan Quandt, grootaandeelhouder van BMW. Door de hechte samenwerking met BMWi heeft Solarwatt een van de meest geautomatiseerde en innovatieve fabrieken ter wereld.

Solarwatt BV is dochteronderneming van Solarwatt GmbH en verantwoordelijk voor de verkoop in de Benelux en de Nordics. Wij zijn de levenslange partner voor mensen die zichzelf van duurzame energie willen voorzien. Onze missie is om met eenvoudige, complete energieoplossingen bij te dragen aan het minimaliseren van klimaatverandering. Zo creëren we de grootst mogelijke waarde voor onze planeet, onze klanten en ons bedrijf.

Functieomschrijving

Als Digital Marketing Specialist bij Solarwatt ben je verantwoordelijk voor het creëren en implementeren van digitale marketingstrategieën die bijdragen aan de verdere groei van ons bedrijf. Je werkt nauw samen met verschillende teams, waaronder product management, IT/development en sales. Hierbij ben je het aanspreekpunt voor klantsignalen, incidenten en verbeterideeën. Daarnaast draag je bij aan de voortgang op verschillende thema’s binnen de digitale transformatie, met specifieke aandacht voor vraagstukken rondom de Cookieless world en Google Analytics 4.

Een overzicht van je werkzaamheden:

  • Ervaring met systemen als CMS (bijvoorbeeld WordPress), dashboarding (Looker Studio/Datastudio), A/B testtooling (VWO) en een ESP (ActiveCampaign);
  • Bekend met Google Analytics 4, bij voorkeur met diepgaande kennis;
  • Affiniteit met de (zonne-energie) branche is een pre;
  • Sterk in cijfers en analyses, praktisch, creatief én precies;
  • Ervaring met Leadgen campagnes en webdevelopment;
  • Diepgaande kennis van SEA en SEO;
  • Ervaring met Google Tag Manager is een vereiste;
  • Ervaring met het opzetten en beheren van GA4 accounts;
  • Aantoonbare ervaring met het helpen van online marketeers en kennisdeling;
  • Doorzettingsvermogen, oplossingsgericht en een dosis (flauwe) humor.

Wie zijn wij?

Wij zijn Solarwatt, dé Europese marktleider in glas-glas zonnepanelen én een gerenommeerde speler in energie-opslag. Met 30 jaar ervaring en 700 medewerkers wereldwijd, werken wij iedere dag aan de energietoekomst. Solarwatt is voor bijna 100% in handen van Stefan Quandt, grootaandeelhouder van BMW. Door de hechte samenwerking met BMWi heeft Solarwatt een van de meest geautomatiseerde en innovatieve fabrieken ter wereld.

Een overzicht van je werkzaamheden:

  • Opstellen en implementeren van digitale marketingstrategieën;
  • Implementatie marketing automation;
  • Actieve rol in het bedenken en uitvoeren van Leadgen campagnes;
  • Samenwerken met online marketeers en externe bureaus;
  • Projectmatig oppakken van Google Tag Manager en andere digitale marketingprojecten;
  • Bijdragen aan de online vertaling van de overkoepelende communicatiestrategie;
  • Kennisdeling en sparringpartner voor Online Marketeer en extern bureau.

Wat wij bieden:

  • Een dynamische werkomgeving binnen een innovatieve en duurzame sector;
  • Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei;
  • Een enthousiast en gedreven team;
  • Competitief salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ben jij onze nieuwe collega?

Is deze functie iets voor jou? Vul onderstaand formulier in of stuur je motivatie en CV naar de HR Manager Alije Lila via alije.lila@solarwatt.com. Wie weet tot snel!

Deze functie is niet voor freelance/interim invulling.

En sorry voor (recruitment)bureaus, deze functie gaan wij zelf invullen.